Założenie firma Iglotex przez Państwa Tadeusza i Małgorzatę Włodarczyków. Siedzibą firmy został Skórcz w województwie pomorskim. Początkowo firma zajmowała się tylko produkcją cukierniczą, później działalność poszerzono o produkcję i sprzedaż lodów.
1991
Przeprofilowanie zakładu na produkcję mrożonych wyrobów kulinarnych (takich jak pizza i pierogi) oraz handel lodami i mrożonkami. Firma systematycznie zdobywała rynek, budowała kanały dystrybucji, a jej produkty własne, stawały się coraz bardziej popularne w regionie.
Lata 1995-2000
Od początku swoje działalności firma rozwijała własną produkcję z uwagi na obserwowany wzrost popytu na produkty mrożone w Polsce. W 1995 r. przeniesiono siedzibę firmy na ul. Leśną 2 w Skórczu i rozpoczęto budowę nowego zakładu produkcyjnego, którą zakończono w 1998 r. Z uwagi na dynamiczny rozwój rynku oraz firmy już w 2000 r. oddano do użytku następną halę produkcyjną z zapleczem socjalnym.
Lata 2001-2010
Okres dynamicznego rozwoju i stopniowej konsolidacji regionalnego rynku dystrybucji żywności mrożonej oraz wzrostu udziału rynkowego produktów pod marką Iglotex. W tych latach Iglotex zrealizował szeregi inwestycji kapitałowych przejmując lokalne mniejsze spółki dystrybucyjne. Ponadto, w 2007 r. dzięki przejęciu Chłodni Grudziądz Sp. z o.o. i jej udanej restrukturyzacji Grupa weszła w rynek produkcji mrożonych warzyw i owoców, Grupa konsekwentnie stawiała na rozwój własnej sieci dystrybucji i przygotowywała się do projektu konsolidacji rynku dystrybucji żywności mrożonej. Celem była budowa pierwszego ogólnopolskiego dystrybutora. W skutek realizacji tej strategii w 2009 r. spółka Iglotex stała się największym regionalnym dystrybutorem żywności mrożonej w kraju. Iglotex rozpoczął również sprzedaż własnych produktów na rynki zagraniczne - Unii Europejskiej i Europy Środkowo-Wschodniej.
2011
Rok 2011 był przełomowy dla firmy Iglotex. W wyniku konsolidacji trzech wiodących uczestników rynku dystrybucji i produkcji żywności mrożonej w Polsce – Iglotex, Iglokrak i Łukasz – powstała silna Grupa Kapitałowa Iglotex z obrotami na poziomie ok. 1 mld zł, ogólnopolską siecią dystrybucji żywności mrożonej do detalu i szerokiego asortymentu do gastronomii oraz najszerszym asortymentem mrożonych produktów własnych, wytwarzanych we własnych zakładach produkcyjnych w Polsce. W tym roku Grupa pozyskała również do akcjonariatu inwestora finansowego, tj. fundusz private equity Penta.
Lata 2011-2014
Okres intensywnej restrukturyzacji i integracji organizacji powstałej po konsolidacji w 2011 roku w celu wygenerowania wewnętrznych synergii. Uporządkowana została m.in. struktura organizacyjna i struktura kapitałowa Grupy, stworzone także zostało centrum usług wspólnych. Realizacja kolejnych przejęć i otwarcia nowych oddziałów dystrybucyjnych w celu pokrycia siecią dystrybucyjną całego kraju. Przygotowanie do następnego etapu rozwoju Grupy.
2015
Opracowanie i przyjęcie misji i wizji Grupy oraz nowej strategii rozwoju. Wdrożenie funkcjonalnej struktury organizacyjnej Grupy dostosowanej do realizacji ustalonych celów strategicznych.
Pierwsza szeroko zakrojona kampania reklamowa marki Proste Historie, w której udział biorą znane, polskie gwiazdy: Wojciech Mann, Krystyna Janda, Marcin Prokop, Maryla Rodowicz. Kampania obejmuje swoim zasięgiem m.in.: telewizję, radio, VOD oraz portale internetowe.
2017 - 2019
Kolejne kampanie reklamowe ATL marki Proste Historie z udziałem popularnych gwiazd: Maryli Rodowicz, Magdaleny Różczki i Natalii Kukulskiej.
Sukcesywny rozwój portfolio produktowego marki własnej PROSTE HISTORIE – m.in. pojawienie się nowego subbrandu BISTRO oraz kategorii produktowych, takich jak „Pizza i zapiekanki”, produkty chłodzone, „Pierożki z pieca”, „Dania na patelnię”, „Placki drożdżowe”, „Pizza z pieca kamiennego”.
2019 - maj
Pożar zakładu produkcyjnego Iglotex SA w Skórczu. Zniszczeniu uległo około 98% parku maszynowego, około 90% infrastruktury technicznej oraz 80% powierzchni biurowej oraz produkcyjno-magazynowej.
2019 - listopad
Podjęcie decyzji o budowie nowego zakładu produkcyjnego oraz nowej infrastruktury magazynowej i biurowej do końca 2020 roku. Rozpoczęcie prac projektowych i przygotowanie do realizacji inwestycji w Skórczu przy ul. Leśnej 2, na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
2020 - marzec
Rozpoczęcie budowy nowego zakładu produkcyjnego i oddziału dystrybucyjnego Iglotex S.A. w Skórczu.
2020 - listopad
Uruchomienie w Skórczu najnowocześniejszego w tej części Europy zakładu produkcyjnego oraz centrum dystrybucyjnego. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 190 mln złotych. Więcej szczegółów tutaj.
2023 - czerwiec
Iglotex w 100% powraca do rąk rodziny Włodarczyków.
Stosujemy niezbędne pliki cookies w celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania strony
Używamy plików cookie
onieważ szanujemy Twoje prawo do prywatności
Niezbędne
Niezbędne pliki cookie umożliwiają korzystanie ze strony internetowej poprzez umożliwienie podstawowych funkcji, takich jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony. Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Nazwa
_GRECAPTCHA
Dostawca
google.com
Cel
Ten plik cookie służy do odróżniania ludzi od botów. Jest to korzystne dla strony internetowej, aby sporządzać prawidłowe raporty na temat korzystania z ich strony.
Data ważności
179 dni
Rodzaj
HTTP
Nazwa
CONSENT
Dostawca
google.com
Cel
Używany do wykrycia, czy odwiedzający zaakceptował kategorię marketingową w banerze plików cookie. Ten plik cookie jest niezbędny do zachowania zgodności witryny z RODO.
Data ważności
2 lata
Rodzaj
HTTP
Nazwa
CONSENT
Dostawca
youtube.com
Cel
Używany do wykrycia, czy odwiedzający zaakceptował kategorię marketingową w banerze plików cookie. Ten plik cookie jest niezbędny do zachowania zgodności witryny z RODO.
Data ważności
2 lata
Rodzaj
HTTP
Nazwa
CookieConsent
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Przechowuje stan zgody użytkownika na korzystanie z cookies dla bieżącej domeny.
Data ważności
1 rok
Rodzaj
HTTP
Nazwa
has_js
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Rejestruje, czy użytkownik włączył w przeglądarce obsługę JavaScript, czy nie.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTTP
Nazwa
rc::a
Dostawca
google.com
Cel
Ten plik cookie służy do odróżniania ludzi od botów. Jest to korzystne dla strony internetowej, aby sporządzać prawidłowe raporty na temat korzystania z ich strony.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
rc::b
Dostawca
google.com
Cel
Ten plik cookie służy do rozróżniania ludzi i botów.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTML
Nazwa
rc::c
Dostawca
google.com
Cel
Ten plik cookie służy do rozróżniania ludzi i botów.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTML
Nazwa
storageTest
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Ten plik cookie określa, czy przeglądarka akceptuje pliki cookie.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
bwcms_admin
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Ten plik cookie przechowuje informacje na temat bieżącej sesji użytkownika.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTTP
Funkcjonalne
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej, np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Nazwa
tidio_#_cacheConnectionData
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Niezbędne do działania funkcji czatu na stronie internetowej.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
tidio_#_tidioBrowserSessionId
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Umożliwia stronie internetowej ponowne rozpoznanie osoby odwiedzającej, w celu optymalizacji funkcjonalności chat-box.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
tidio_#_tidioIdentifyHash
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Umożliwia stronie internetowej ponowne rozpoznanie osoby odwiedzającej, w celu optymalizacji funkcjonalności chat-box.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
tidio_#_visitorData
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Umożliwia stronie internetowej ponowne rozpoznanie osoby odwiedzającej, w celu optymalizacji funkcjonalności chat-box.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
tidio_#_visitorIdOrigin
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Umożliwia stronie internetowej ponowne rozpoznanie osoby odwiedzającej, w celu optymalizacji funkcjonalności chat-box.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Statystyczne
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje ze stronami internetowymi, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji.
Nazwa
_ga
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Rejestruje unikalny identyfikator, który jest wykorzystywany do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu korzystania z witryny przez odwiedzającego.
Data ważności
399 dni
Rodzaj
HTTP
Nazwa
_gat
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Używane przez Google Analytics do ograniczania współczynnika zapytań.
Data ważności
1 dzień
Rodzaj
HTTP
Nazwa
_gid
Dostawca
iglotex.pl
Cel
Rejestruje unikalny identyfikator, który jest wykorzystywany do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu korzystania z witryny przez odwiedzającego.
Data ważności
1 dzień
Rodzaj
HTTP
Reklamowe
Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do śledzenia odwiedzających w różnych witrynach. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i angażujące dla poszczególnych użytkowników, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Nazwa
ads/ga-audiences
Dostawca
google.com
Cel
Używane przez Google Ads do ponownego angażowania odwiedzających, którzy prawdopodobnie przekształcą się w klientów na podstawie zachowania online odwiedzającego w różnych witrynach.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
Pixel
Nazwa
VISITOR_INFO1_LIVE
Dostawca
youtube.com
Cel
Próbuje oszacować przepustowość użytkowników na stronach ze zintegrowanymi filmami z YouTube.
Data ważności
179 dni
Rodzaj
HTTP
Nazwa
YSC
Dostawca
youtube.com
Cel
Rejestruje unikalny identyfikator w celu prowadzenia statystyk dotyczących tego, jakie filmy z YouTube widział dany użytkownik.
Data ważności
HTTP
Rodzaj
Sesja
Nazwa
ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-cast-available
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-cast-installed
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-connected-devices
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-device-id
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Trwały
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-fast-check-period
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-session-app
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Data ważności
Sesja
Rodzaj
HTML
Nazwa
yt-remote-session-name
Dostawca
youtube.com
Cel
Przechowuje preferencje użytkownika dotyczące odtwarzacza wideo przy użyciu osadzonego wideo z YouTube.
Założenie firma Iglotex przez Państwa Tadeusza i Małgorzatę Włodarczyków. Siedzibą firmy został Skórcz w województwie pomorskim. Początkowo firma zajmowała się tylko produkcją cukierniczą, później działalność poszerzono o produkcję i sprzedaż lodów.
1991
Przeprofilowanie zakładu na produkcję mrożonych wyrobów kulinarnych (takich jak pizza i pierogi) oraz handel lodami i mrożonkami. Firma systematycznie zdobywała rynek, budowała kanały dystrybucji, a jej produkty własne, stawały się coraz bardziej popularne w regionie.
Lata 1995-2000
Od początku swoje działalności firma rozwijała własną produkcję z uwagi na obserwowany wzrost popytu na produkty mrożone w Polsce. W 1995 r. przeniesiono siedzibę firmy na ul. Leśną 2 w Skórczu i rozpoczęto budowę nowego zakładu produkcyjnego, którą zakończono w 1998 r. Z uwagi na dynamiczny rozwój rynku oraz firmy już w 2000 r. oddano do użytku następną halę produkcyjną z zapleczem socjalnym.
Lata 2001-2010
Okres dynamicznego rozwoju i stopniowej konsolidacji regionalnego rynku dystrybucji żywności mrożonej oraz wzrostu udziału rynkowego produktów pod marką Iglotex. W tych latach Iglotex zrealizował szeregi inwestycji kapitałowych przejmując lokalne mniejsze spółki dystrybucyjne. Ponadto, w 2007 r. dzięki przejęciu Chłodni Grudziądz Sp. z o.o. i jej udanej restrukturyzacji Grupa weszła w rynek produkcji mrożonych warzyw i owoców, Grupa konsekwentnie stawiała na rozwój własnej sieci dystrybucji i przygotowywała się do projektu konsolidacji rynku dystrybucji żywności mrożonej. Celem była budowa pierwszego ogólnopolskiego dystrybutora. W skutek realizacji tej strategii w 2009 r. spółka Iglotex stała się największym regionalnym dystrybutorem żywności mrożonej w kraju. Iglotex rozpoczął również sprzedaż własnych produktów na rynki zagraniczne - Unii Europejskiej i Europy Środkowo-Wschodniej.
2011
Rok 2011 był przełomowy dla firmy Iglotex. W wyniku konsolidacji trzech wiodących uczestników rynku dystrybucji i produkcji żywności mrożonej w Polsce – Iglotex, Iglokrak i Łukasz – powstała silna Grupa Kapitałowa Iglotex z obrotami na poziomie ok. 1 mld zł, ogólnopolską siecią dystrybucji żywności mrożonej do detalu i szerokiego asortymentu do gastronomii oraz najszerszym asortymentem mrożonych produktów własnych, wytwarzanych we własnych zakładach produkcyjnych w Polsce. W tym roku Grupa pozyskała również do akcjonariatu inwestora finansowego, tj. fundusz private equity Penta.
Lata 2011-2014
Okres intensywnej restrukturyzacji i integracji organizacji powstałej po konsolidacji w 2011 roku w celu wygenerowania wewnętrznych synergii. Uporządkowana została m.in. struktura organizacyjna i struktura kapitałowa Grupy, stworzone także zostało centrum usług wspólnych. Realizacja kolejnych przejęć i otwarcia nowych oddziałów dystrybucyjnych w celu pokrycia siecią dystrybucyjną całego kraju. Przygotowanie do następnego etapu rozwoju Grupy.
2015
Opracowanie i przyjęcie misji i wizji Grupy oraz nowej strategii rozwoju. Wdrożenie funkcjonalnej struktury organizacyjnej Grupy dostosowanej do realizacji ustalonych celów strategicznych.
Pierwsza szeroko zakrojona kampania reklamowa marki Proste Historie, w której udział biorą znane, polskie gwiazdy: Wojciech Mann, Krystyna Janda, Marcin Prokop, Maryla Rodowicz. Kampania obejmuje swoim zasięgiem m.in.: telewizję, radio, VOD oraz portale internetowe.
2017 - 2019
Kolejne kampanie reklamowe ATL marki Proste Historie z udziałem popularnych gwiazd: Maryli Rodowicz, Magdaleny Różczki i Natalii Kukulskiej.
Sukcesywny rozwój portfolio produktowego marki własnej PROSTE HISTORIE – m.in. pojawienie się nowego subbrandu BISTRO oraz kategorii produktowych, takich jak „Pizza i zapiekanki”, produkty chłodzone, „Pierożki z pieca”, „Dania na patelnię”, „Placki drożdżowe”, „Pizza z pieca kamiennego”.
2019 - maj
Pożar zakładu produkcyjnego Iglotex SA w Skórczu. Zniszczeniu uległo około 98% parku maszynowego, około 90% infrastruktury technicznej oraz 80% powierzchni biurowej oraz produkcyjno-magazynowej.
2019 - listopad
Podjęcie decyzji o budowie nowego zakładu produkcyjnego oraz nowej infrastruktury magazynowej i biurowej do końca 2020 roku. Rozpoczęcie prac projektowych i przygotowanie do realizacji inwestycji w Skórczu przy ul. Leśnej 2, na terenie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
2020 - marzec
Rozpoczęcie budowy nowego zakładu produkcyjnego i oddziału dystrybucyjnego Iglotex S.A. w Skórczu.
2020 - listopad
Uruchomienie w Skórczu najnowocześniejszego w tej części Europy zakładu produkcyjnego oraz centrum dystrybucyjnego. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 190 mln złotych. Więcej szczegółów tutaj.
2023 - czerwiec
Iglotex w 100% powraca do rąk rodziny Włodarczyków.
Jak co roku, w Wielką Sobotę, przedstawiciele firmy Iglotex wraz z funkcjonariuszem Oddziału Prewencji Policji w Gdańsku odwiedzili dzieci przebywające na oddziałach szpitalnych...
Marka Proste Historie wprowadza nową kategorię produktów – Pierogi na raz. To innowacyjne rozwiązanie w segmencie dań gotowych, które odpowiada na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku...
Za nami 33 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym szczytnym celu wystawiliśmy na licytację voucher na zwiedzanie fabryki w Skórczu i zebraliśmy kwotę 7150 złotych. W eSkarbonce zebraliśmy zaś kwotę 6430 złotych.
7 lutego 2025
DOŁĄCZ DO NAS
Grupa Kapitałowa Iglotex to pewna marka pracodawcy. Nasza polityka personalna opiera się na założeniu, że najważniejszym kapitałem firmy są ludzie. Potencjał naszych pracowników przekłada się na rozwój firmy...
Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki.Dowiedz się więcej ›